Nieuwsbrief:

Retourneren en ruilen

De artikelen mogen geruild/geretourneerd kunnen worden. De volgende procedure geldt daarvoor:Indien u een artikel wenst om te ruilen verzoeken wij u eerst het te retourneren artikel aan te melden via de mail en vervolgens het gewenste artikel te bestellen via de normale bestelprocedure op onze website. Bij de opmerking dient u aan te geven dat het een omruiling betref

  • Bij betaalmogelijkheid neemt u "vooraf overmaken" als betaalmethode. Indien u moet bijbetalen, dan kunt u dit doen door middel van telebankieren op rekening 1351.25.251 onder vermelding van het nieuwe ordernummer en de opmerking "ruiling". Is het bedrag gelijk of moet Mowi Merkkleding terugstorten, dan hoeft u verder geen aktie te ondernemen.
  • Na aanmelding stuurt u de kleding goed verpakt en voldoende gefrankeerd naar de Xenonstraat 161 1362GH Almere 
  • Graag de factuur of een briefje bijvoegen met uw gegevens en eventueel nieuw ordernummer.
  • Zodra de kleding ontvangen is door Mowi Merkkleding, sturen wij de nieuwe kleding toe.
  • Wilt u het geld retour ontvangen dan dient u ons het rekeningnummer te mailen waar het bedrag naar teruggestort moet worden. Hierdoor voorkomen wij fouten in de invoer van het rekeningnummer.
  • Indien er bijbetaald moet worden door u dan moet deze bijbetaling op onze rekening staan alvorens de nieuwe kleding opgestuurd wordt. 
  • Als Mowi Merkkleding een bedrag dient te retourneren, ontvangt u dit bedrag binnen 7 werkdagen na ontvangst van de kleding door Mowi Merkkleding.

 • U kunt retour(en) aanmelden via de mail binnen 7 dagen na verzending. In de mail kunt u aangeven welke artikelen u wenst te retourneren; we sturen u een bevestigingsmail.

• Wij accepteren uitsluitend retour(en) die vooraf bij ons aangemeld zijn en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. Retour(en) die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld en door ons ontvangen zijn, worden niet geaccepteerd.

• De geretourneerde artikel(en) moeten binnen 10 dagen na verzending van uw bestelling aan ons geretourneerd en door ons ontvangen zijn. Is het artikel niet ontvangen binnen de gestelde termijn dan wordt de retour niet meer geaccepteerd en zal het pakket worden geretourneerd. De kosten hiervoor zijn voor u.

Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn, indien aanwezig, van labels en in originele verpakking worden geretourneerd en wordt niet teruggenomen indien het artikel 1. gedragen en/of gewassen is, 2. u zelf hebt getracht een gebrek te herstellen, 3. je de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.

De kosten van het verzenden van de retour(en) naar Mowi Merkkleding komen geheel voor uw eigen rekening, tenzij gezien de aard van uw klacht, anders overeengekomen. U dient uw retour(en) te allen tijde voldoende te frankeren! Indien je de retourzending bij verzending met PostNL niet (voldoende) frankeert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan de administratiekosten à € 4,95 én de kosten welke ons door PostNL in rekening gebracht worden voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (vanaf € 14,00). Dit betekent dat deze kosten minimaal € 18,95 zullen bedragen. Deze kosten zullen ingehouden worden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen. Of we weigeren het pakket en u krijgt geen credit van ons.

Zowel de aanmelding als de ontvangst van uw retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retour wordt terug gestort op uw rekening (eventueel minus de verzendkosten) of u krijgt een tegoedbon (deze wordt bijvoorbeeld door Mowi Merkkleding uitgegeven op verzoek van de klant of bij een andere dringende reden). Bij een retourprocedure waarbij alles goed verloopt storten wij, indien gewenst, altijd geld terug (koopjeshoek en artikelen met "voordeel" uitgezonderd). De tegoedbon wordt uitgegeven door Mowi Merkkleding, is onbeperkt geldig en kan online gebruikt worden om een openstaande bestelling (gedeeltelijk) te voldoen of bij uw eerstvolgende bezoek aan Mowi Merkkleding verzilverd worden.

 

Het beleid van Mowi Merkkleding is dat het retourneren van de kleding voor rekening komt van de klant. Dit doen wij om een aantal redenen:

  1. Als retour sturen van kleding gratis is, gaan klanten kleding in diverse maten bestellen en degene die niet goed is wordt geretourneerd. Dit brengt veel kosten met zich mee. Deze kosten moeten doorberekend worden aan u en kunnen wij niet meer de goedkoopste outletsite van Nederland zijn.
  2. Het is slecht voor het milieu en als milieubewust bedrijf houden wij hier ook graag rekening mee.